tisdag 14 januari 2014

sockerfri

Jag tänkte bli sockerfri.
alltså sluta med vitt raffinerat socker och se till att min kropp mår bra.

Lite klyschigt slutade jag i början på det nya året, men ett nytt år är ett bra tillfälle att starta en ny vana. Jag har tänkt på detta hela hösten och VET att jag mår så mycket bättre utan det gift som det faktiskt är. Så nu var det äntligen dags att ta itu med detta.
det finns en massa saker jag vill ändra med min kost, som att plocka bort allt vitt ( ris, pasta,mjöl mm) men vis av erfarenhet tar jag en sak i taget och kommer att rycka på axlarna om jag skulle falla tillbaka i en tillfällig svacka.

det har gått oväntat bra måste jag säga. Det är först idag som jag fick ett galet chokladsug. ( berodde troligast på en alltför lätt lunch och nervositet inför att lillen skall göra sin första dag själv på förskolan i morgon).

Lyckligtvis stod jag emot på affären på vägen hem och köpte bananer( eko såklart) att smaska på i stället.
visst kan man tycka att det är socker i frukt och ja det är det, men det är främst det vita sockret jag vill få bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar